Most cez nápustný kanál Zemplínkej šíravy, pri obci Trnava pri Laborci, kontrolovali pred viac ako rokom. Košický samosprávny kraj zistil, že je poškodený. Dopravu tu zredukovali do jedného jazdného pruhu a rýchlosť obmedzil na 30 km/h. Tento rok by most mali aj opraviť.
Veľmi zlý stav mosta
Most pri Šírave kontrolovali po zrútení časti mosta v Strážskom v roku 2019. “Mimoriadna kontrola potvrdila, že most sa nachádza v stavebno-technickom stave VI., čo znamená veľmi zlý, “ informovala Anna Terezková, hovorkyňa Košického samosprávneho kraja.
Zvýšená intenzita dopravy
Most postavili v závere 60tých rokov. Poškodenie spôsobila hlavne zvýšená intenzita dopravy. “Došlo k väčšej zaťažiteľnosti mosta, porušeniu nosnej konštrukcie, ku korózii výstuže a k zatekaniu vody. To všetko spôsobilo, že jeho stav sa zhoršil. Most je naviac postavený z nosníkov typu Vloššák, ktoré vykazujú systémové poruchy. Tie sa prejavili aj pri moste v Strážskom,” vysvetľuje Terezková.
Opravia celý most v smere na Šíravu
Košický samosprávny kraj plánuje komplexnú rekonštrukciu mosta v smere na Šíravu. “Zrekonštruovať bude treba nosnú konštrukciu, mostný zvršok a v nevyhnutnom rozsahu aj spodnú stavbu,” priblížila rekonštrukciu hovorkyňa.
Jednu stranu uzatvoria
Počas rekonštrukcie uzatvoria most v smere z Michaloviec na Zemplínsku šíravu. Premávka bude presmerovaná do protismeru, kde teraz jazdia autá len v smere na Michalovce. Most v tomto úseku je o niečo mladší. Postavili ho až koncom 70tých rokov, pri rozšírení cesty na štvorpruhovú. Zatiaľ sa ho opravovať nechystajú.
Dodávateľ do leta
Správa ciest KSK už pripravuje podklady na verejné obstarávanie na zhotoviteľa prác. “Súťaž by mala byť vyhlásená na budúci mesiac. Ak prebehne bez problémov, tak by sme mali zmluvu s dodávateľom podpísať pred letom,” prezradila Terezková.
Rekonštrukcia aj počas letnej sezóny
Most budú pravdepodobne opravovať aj počas letnej turistickej sezóny. Oprava by nemal trvať viac ako pol roka. “Rekonštrukcia by mala stáť takmer 513 000 eur, avšak výsledná cena bude závisieť od výsledku verejného obstarávania. Rekonštrukciu bude financovať zo svojho rozpočtu Košický samosprávny kraj,” dodala hovorkyňa kraja.
Bezpečnosť mosta
Most je podľa hovorkyne bezpečný za súčasného dodržiavania dopravných obmedzení, teda usmernenia dopravy do jedného jazdného pruhu a obmedzenia rýchlosti. “Týmito opatreniami sme zaistili menšie dynamické namáhanie mostnej konštrukcie a zároveň zaistili, že v jednom okamihu sa na moste neocitne niekoľko ťažkých nákladných vozidiel,” upozornila Anna Terezková. Most monitorujú v mesačných intervaloch.